Podczas codziennej trasy autem do domu silnik przegrzewa się bardziej, aniżeli kiedykolwiek przedtem? Zauważyłeś, że rury wydechowej wydostają się białe spaliny. Tak, to awaria możliwe że poważna.
Co mogło się zepsuć? Powyższe objawy wskazują, że uszkodziła się uszczelka pod głowicą. Pomimo uszczelka wykonana jest z kilku warstw kompozytów, jednak nie jest niezniszczalna, a stale wystawiona jest na duże obciążenia oraz wysoka temperatura i to tylko przyspiesza proces niszczenia
uszczelki pod głowicą.
Kiedy wobec tego zauważysz powyższe symptomy to
wymiana uszczelki pod głowicą powinna być zrobiona jak najszybciej, by nie doszło do przegrzania silnika i następnych usterek.
Taką naprawę (wymianę uszczelki pod głowicą) wykonujemy w zakładzie ASR od 15 lat , używając wyłącznie instrukcję techniczną producenta auta. Jednakże zanim zaczniemy rozkręcać silnik na początku przeprowadzimy
test na obecność tlenku węgla w w płynie chłodzącym .
Gdy wymieniamy uszczelkę pod głowicą musimy liczyć się z dodatkowymi kosztami, gdyż dodatkowo wykonuje się: wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów, wymianę oleju oraz filtra, wymianę paska rozrządu, planowanie głowicy . Nie martw się za bardzo nasz warsztat dzięki swojemu doświadczeniu ma specjalne rabaty od dostawców dzięki temu koszt wymiany uszczelki będzie dużo niższy. Nie czekaj do ostatniej chwili, aż zepsuje się cały silnik, przyjedź na diagnostykę silnika .